Közel 11 ezer darabból áll az új McLaren
(origo) 2005.02.06. 12:23
A barcelonai ringen a Forma-1-es McLaren-istálló bemutatta az idei esztendőre tervezett versenygépét, az MP4-20-at.
A Forma-1-es istállók idén nem kerítenek túl nagy feneket bemutatóiknak. A Sauber interneten leplezte le idei versenygépét, Barcelonában Jenson Button egyszerűen kigördült a pályára az új BAR-ral, s most valami hasonlót láthattunk a McLarentől is. Hétfőn reggel mindenféle különösebb csinnadratta nélkül Kimi Räikkönen a Circuit de Catalunya sokat kritizált új aszfaltjára hajtott az MP4-20 kódjelű modellel, ezzel egyúttal kezdetét vette a wokingiak ötnapos privát tesztje is.
Ahogy az eddig bemutatózók, úgy a McLaren is az új szabályokhoz igazodva fejlesztette ki autóját, amelyen a mérnökök tavaly május óta dolgoztak. Igazán látványos újítás a kasztnin nincs, az egyetlen kiemelhető dolog, hogy a McLaren visszatért a tavaly néhány versenyen alkalmazott szélesebb orr-kialakításhoz (MP4-19B). "Rengeteg időt áldoztunk az új autóra, mérnökeink többet dolgoztak, mint eddig bármikor" - méltatta új munkaeszközét Räikkönen. "Az első benyomásaim jók, de az igazi munka csak most kezdődik." A héten Juan Pablo Montoya is volán mögé ül, csütörtökön veszi át a volánt finn kollégájától. "Kívülről csodálatosnak tűnik, pazar látványt nyújt. Úgy gondolom, hogy a McLaren elképesztő munkát végzett ezzel az autóval, a Mercedes pedig a motorral dolgozott sokat. A bővebb elemzéssel azonban várnunk kell, hiszen egyelőre csak a bemutató kört tette meg" - lelkendezett Montoya.
"Az MP4-20-ast múlt csütörtökön, hajnali fél háromkor indítottuk be először a gyárban, azóta vártuk epedve, hogy versenypályán is kipróbálhassuk" - nyilatkozta Ron Dennis csapatfőnök. "A mai nappal megkezdtük felkészülésünket a 2005-ös idényre, amely remélhetőleg szurkolóink, partnereink és persze magunk számára is sok örömet tartogat majd."
| "Az új szabályok miatt szinte mindent át kellett alakítanunk, így az Adrian Newey vezette tervezőcsapatra érdekes feladat várt" - magyarázta Martin Whitmarsh, a West McLaren-Mercedes vezérigazgatója. "A végeredmény egy olyan autó lett, amely jelentősen különbözik tavalyi versenygépünktől." A kasztni teljes egészében a McLaren Technology Centerben készült, a szélcsatornás teszteket is a gyárban végezték el. A jelentősebb változtatások közé tartozik az öt centivel megemelt első és a 15 centivel előbbre hozott hátsó szárny. "Mivel az új szabályokat viszonylag későn hozták nyilvánosságra, megfeszített erővel kellett dolgoznunk, hogy mára elkészülhessünk" - mondta Adrian Newey főtervező.
Az új, Mercedes-Benz FO 110R V10-es motort a McLaren fél évig nyúzta a tesztpadon, így a megbízhatósággal tavaly sokat küszködő csapatnak talán nem okoz majd gondot, hogy az erőforrásoknak 2005-tól két versenyhétvégét kell kibírniuk. Az MP4-20-ast egyébként 10 800 különböző alkatrészból szerelték össze.
|