Kettős Renault diadal a Maláj Nagydíjon
F1hírek 2006.03.19. 15:43
A Renault pályafutása második, és az 1982-es Francia Nagydíj óta az első kettősgyőzelmét aratta Malajziában, ahol Giancarlo Fisichella és csapattársa, Fernando Alonso futottak be az élen, akiket a Hondás Jenson Button követett a harmadik helyen.
A pilótákat ismét hatalmas hőség fogadta a mai nap Malajziában. Mikor a versenyzők felsorakoztak a rajtrácsra, az aszfalt hőmérséklete 37, míg a levegőé 33 fok volt, 61 százalékos páratartalom mellett.
Fisichella remekül kapta el a rajtot, akit a második helyről induló Jenson Button szorosan követett. A második sorból rajtoló Williams páros, Mark Webber és Nico Rosberg komoly csatát vívott egymással, mely lehetőséget adott a hetedik pozícióból rajtoló Fernando Alonsonak, hogy felzárkózzon, és az első kanyart a harmadik helyen vegye be, közvetlenül Webber előtt, akit Montoya, Heidfeld, majd Rosberg követett.
Az első kiesőre nem kellett sokat várni, ugyanis Kimi Raikkönen az első kör közepénél járva megpördült, majd a verseny feladására kényszerült. Mint utólag kiderült, a Red Bull Racing osztrák pilótája, Christian Klien rongyolt bele a McLarenbe, melynek jobb hátsó kerékfelfüggesztése eltörött. Klien első futóműve is megsérült az ütközésben, melyet a szerelők hét körig javítgattak, majd ismét visszaküldték a többiek közé.
Fisichella vezette a sort a futam első szakaszában, Button, Alonso, Webber, Montoya, Rosberg, és Heidfeld előtt. A Williams német versenyzője a célegyenes előtti kanyarban tudta megelőzni honfitársát, Nick Heidfeldet, aki csúnyán elfékezte magát. Bár Rosberg egyre közelebb került az ötödik helyen autózó Juan Pablo Montoyához, Cosworth V8-as erőforrása a hatodik körben megadta magát, így kiállásra kényszerült.
A következő körök kétségkívül Michael Schumacher körei voltak, aki előbb Jacques Villeneuve-öt, majd pedig a Toyota színeiben versenyző, Jarno Trullit előzte meg az első kanyarban, miközben szép lassan zárkózott fel az élen állókhoz.
Mark Webber eközben folyamatosan támadta a harmadik helyét védő Fernando Alonsot, ám az ő motorja sem bírta tovább, és a 16. körben megadta magát – mely komoly fájdalom a csapat számára, akik még a győzelmet is kilátásba helyezték a hétvégére.
Az első boxkiállások a 18-19. körökben kezdődtek meg, mikor az élen álló Fisichella, majd az őt követő Jenson Button hajtott ki a szerelők közé üzemanyagot, és friss gumikat vételezni. Montoya és Michael Schumacher csak később szánták el magukat első kiállásukra. Ők a 24. körben álltak ki, míg a menetközben az élre került Fernando Alonso csak a 26. körben látogatta meg a boxot. Bár sokan arra számítottak, hogy a spanyol versenyző egy kiállással fogja megcsinálni a versenyt, a Renault csak kevés üzemanyagot töltött az R26-osba, így már akkor tudni lehetett, Alonso két kiálláson van.
Az első boxkiállások után Fisichella ismét átvette a vezetést, akit Button, Alonso, Montoya, Heidfeld, és Michael Schumacher követett.
A verseny szép csendben zajlott, egészen a 38. körig, mikor az élen álló Fisichella ismét kihajtott üzemanyagért a boxba, akit nem sokkal később Jenson Button követett. Mivel Alonso további öt körig kint tudott maradni, sikerült annyi időt begyűjtenie, hogy az utolsó kiállása után megérkezhetett Button elé, akitől átvette a második helyet.
A futam végére is maradt némi izgalom, mikor Michael Schumacher kihajtott a boxba. A német versenyző azonban csapattársa, Felipe Massa mögé érkezett vissza, aki kétszeres motorcseréje miatt a mezőny végéről volt kénytelen elindulni. A brazil versenyző egy kiállásos stratégián volt, mely úgy tűnik, meghozta gyümölcsét.
A BMW Sauber istálló már-már pezsgőt is bontott a garázsban, hiszen Nick Heidfeld az ötödik pozícióban tanyázott, mikor motorja látványos füstfelhőt eregetve megadta magát, nyolc körrel a vége előtt.
Giancarlo Fisichella a pole pozícióból indulva nyerte meg a szezon második versenyét, ahol pályafutása harmadik futamgyőzelmét aratta. A második helyen csapattársa, Fernando Alonso ért célba, akit a Hondás Jenson Button követett, aki továbbra is első győzelmére vár. Montoya a negyedik pozíciót kaparintotta meg a McLarennel, míg az ötödik, illetve a hatodik helyen a Ferrari duója, Felipe Massa és Michael Schumacher futott be.
Az utolsó két pontszerző hely a BMW Sauber színeit képviselő Jacques Villeneuve-é, és a Toyotás Ralf Schumacheré lett, aki felettébb örülhet, hogy a japánok jobban teljesítetek, mint a szezonnyitón Bahreinben.
Maláj Nagydíj – verseny:
01. - Fisichella - Renault (M) 1h30:40.529
02. - Alonso - Renault (M) + 4.585
03. - Button - Honda (M) + 9.631
04. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 39.351
05. - Massa - Ferrari (B) + 43.254
06. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 43.854
07. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) + 1:20.461
08. - R.Schumacher - Toyota (B) + 1:21.288
09. - Trulli - Toyota (B) + 1 kör
10. - Barrichello - Honda (M) + 1 kör
11. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) + 2 kör
12. - Albers - MF1-Toyota (B) + 2 kör
13. - Monteiro - MF1-Toyota (B) + 2 kör
14. - Sato - Super Aguri-Honda (B) + 3 kör
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:34.803
Kiesők:
Heidfeld - BMW-Sauber (M) 49.kör
Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) 42.kör
Ide - Super Aguri-Honda (B) 34.kör
Klien - Red Bull-Ferrari (M) 27.kör
Webber - Williams-Cosworth (B) 16.kör
Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 11.kör
Rosberg - Williams-Cosworth (B) 7.kör
Raikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1.kör
|