Trulli és az eső megtréfálta Schumit
[origo] 2004.08.28. 20:12
Jarno Trulli (Renault) volt a Forma-1-es Belga Nagydíj második időmérő edzésének legjobbja, így vasárnap az olasz pilóta rajtolhat az első helyről. Baumgartner Zsolt a 18. időt érte el, ezzel a kilencedik sorból indulhat.
Schumacher két Renault között
Ricardo Zonta kezdte a kvalifikációt, s gyengén teljesített a vizes aszfalton, majd Gianmaria Bruni (Minardi-Cosworth), Baumgartner Zsolt csapattársa következett, és nagy meglepetésre jobb idővel ért gyors körének a végére, mint a brazil, akinek a Toyotáját minden bizonnyal a száraz pályára állították be.
A francia Olivier Panis (Toyota) már sokkal jobban ment és simán az élre került. Baumgartner Zsolt nem tudta megközelíteni az első időmérőn elért jó teljesítményét, kétszer is megcsúszott, s Bruni mögé került. Eredménye azonban még így is jobb volt Zontáénál. Az első ötöst a német Nick Heidfeld zárta, s a Jordan volánja mögött, a szemerkélő esőben nem tudta megelőzni Panist.
Az osztrák Christian Klien (Jaguar-Cosworth) volt a következő kvintett első embere, s az addigi második legjobb időt sikerült elkönyvelnie. Az olasz Giorgio Pantano (Jordan-Ford) szintén bizonytalan volt, s ő is Baumgartner mögé került, az ausztrál Mark Webber (Jaguar-Cosworth) viszont kivágta a rezet: bátran hajtott, s ideiglenesen az élre állt.
A Ralf Schumachert helyettesítő brazil Antonio Pizzonia (Williams-BMW) ide-oda csúszkált, s ennek megfelelő volt az eredménye is. A japán Szato Takuma (BAR-Honda) igazi kamikázeként száguldott, ám a kanyarokkal neki is meggyűlt a baja: nem az ideális íven haladt, ezért csak az addigi ötödik pozíciót harcolta ki.
A harmadik ötöst Jenson Button (BAR-Honda) "vezette fel": az angol óriási tempóval kezdett, ám a középső szakaszon visszaesett. Az olasz Jarno Trulli (Renault) az elején, a közepén és a végén is gyors volt, majdnem hibátlanul vezetett, s az addigi legjobb időt érte el. Csapattársa, a spanyol Fernando Alonso közel fél másodperccel lassabb volt.
A skót David Coulthard (McLaren-Mercedes) mindjárt az elején megcsúszott, ám később remekül korrigált, a kolumbiai Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) viszont egy gyenge kezdés után még jobban visszaesett, s tőle szokatlanul nagyon óvatos volt. A utolsó öt pilóta közül az olasz Giancarlo Fisichella (Sauber-Petronas) száguldott ki először a boxutcából, s az addigi negyedik legjobb idővel iratkozott fel a listára. A brazil Felipe Massa (Sauber-Petronas) szintén csúszkált, de még időben javított.
Következett a finn Kimi Räkkönen (McLaren-Mercedes), aki "elfékezte" magát, majd az időmérőt a Ferrari két sztárja, Rubens Barrichello és Michael Schumacher zárta. A pontversenyben második brazil pilóta a már szakadó esőben hibázott, s a végelszámolásnál csak a hatodik lett.
A világbajnoki cím esélyese, M. Schumacher mindent elkövetett, hogy az élre kerüljön, de a vizes pálya megakadályozta ebbéli igyekezetében, s így "csak" a második lett.
A Belga Nagydíj rajtsorrendje: 1. sor: Jarno Trulli (olasz, Renault) 1:56.232 (215.972 km/ó) Michael Schumacher (német, Ferrari) 1:56.304
2. sor: Fernando Alonso (spanyol, Renault) 1:56.686 David Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) 1:57.990
3. sor: Giancarlo Fisichella (olasz, Sauber-Petronas) 1:58.040 Rubens Barrichello (brazil, Ferrari) 1:58.175
4. sor: Mark Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth) 1:58.729 Felipe Massa (brazil, Sauber-Petronas) 1:59.008
5. sor: Olivier Panis (francia, Toyota) 1:59.552 Kimi Räkkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:59.635
6. sor: Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW) 1:59.681 Jenson Button (angol, BAR-Honda) 2:00.237
7. sor: Christian Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth) 2:01.246 Antonio Pizzonia (brazil, Williams-BMW) 2:01.447
8. sor: Szato Takuma (japán, BAR-Honda) 2:01.813 Nick Heidfeld (német, Jordan-Ford) 2:02.645
9. sor: Gianmaria Bruni (olasz, Minardi-Cosworth) 2:02.651 BAUMGARTNER ZSOLT (Minardi-Cosworth) 2:03.303
10. sor: Giorgio Pantano (olasz, Jordan-Ford) 2:03.383 Ricardo Zonta (brazil, Toyota) 2:03.895
A további program: vasárnap: Belga Nagydíj: 14 ó (1 kör: 6,973 km, a versenytáv: 44 kör, 306.812 km) Körrekord időmérő edzésen: M. Schumacher (német, Ferrari, 2002) 1:43.726 p Körrekord versenyen: M. Schumacher (német, Ferrari, 2002) 1:47.176 p
Baumgartner esőt szeretne vasárnapra
"Örülök, hogy boldog a csapat, de sajnos a második gumikészletünket valószínűleg nem a megfelelő guminyomással tettük fel az első kör után, így az autó tapadása teljesen megváltozott a két időmérő között. Hiába próbáltam olyan tempót menni, mint néhány perccel korábban, az autó nagyon csúszkált és kétszer is majdnem leestem az útról."
"Örülök, hogy sikerült a vizes aszfalton megtartanom a Minardit, mert ezen a hétvégén néhány autó már alaposan összetört és én semmiképpen nem szerettem volna elveszíteni a futamon való indulás lehetőségét. A csapat tényleg nagyon örül az eddigi eredmények miatt, és én is alapvetően elégedett vagyok, mert jó úton haladok egy sikeres futam felé, de azért bosszant egy kicsit, hogy a két időmérő között minden bizonnyal hibáztunk a második gumikészlettel."
"Úgy éreztem a csere után magam a kocsiban, mintha nem is vízen, hanem jégen mennék. Mikor átmentem a célvonalon annak is nagyon tudtam örülni, hogy végigmentem a pályán nagyobb baj nélkül. Dühítő volt ráadásul, hogy utánunk elkezdett száradni a pálya, így akik a két eső közti periódusban mentek, azok komoly előnyt élveztek. Persze ez nem csak nekem volt idegesítő, hanem rajtam kívül még több pilótának is."
"Kíváncsi vagyok milyen idő lesz holnap, én mindenesetre szeretném ha esne, mert akkor gyorsabb lehetek a mezőnyhöz képest mint szárazon. Már az időmérő előtti, az időjárás miatt kialakult felfordulás közben is csak mosolyogtam magamban az aggodalmaskodó arcok között, hiszen így kisebbek lettek az autók közti különbségek, én pedig szeretek esőben menni."
"Ami biztos, hogy jól jönne még egy kis leszorító erő, mert az nagyon hiányzik nekünk. A többiek ebben a tekintetben jóval előttünk járnak a magasabb költségvetés miatt. Ezzel persze már megbarátkoztunk, csak itt Spaban, esős körülmények között ennek kicsit nagyobb a jelentősége. Nagyon várom a futamot, mert eddig, a mai csúszkálást leszámítva minden nagyszerűen alakult ezen a számomra kedves pályán. Izgalmas versenynek nézünk elébe az eddig történtek alapján."
|